På språng!

Det var ett tag sedan jag bloggade något nu. Ibland beror sådant på att entusiasmen brunnit ut, eller att man sysslar med något annat nu. Eller så kan det bero på tidsbrist, och det är ofta ett gott skäl (även om jag tillhör skaran som tycker att man måste avsätta tid för allt som är viktigt, hur var det nu?)

I mitt fall är det definitivt det senare. Jag har nämligen varit med och startat Levla AB! Namnet kommer av det lätt svengelska uttrycket "levla" som är taget från den engelska termen "level up" som i spelvärlden helt enkelt betyder att nå en ny nivå, att utvecklas och bli bättre. Detta speglar förstås vår idé, som är att arbeta med att hjälpa svensk industri att "levla upp". Och som VD, verksamhetskonsult, och i förekommande fall även webbmaster (jag jobbade med webb senast runt 1996, så ni anar ju att det hänt ett och annat sedan dess) tenderar tiden tyvärr att rinna iväg så här i början. Men, nu är vi uppe och i full gång sedan en dryg månad!

Det blir en blandning av gammalt och nytt. Gammalt, i det att jag fortsätter att arbeta som rådgivare, mentor och utbildare inom lättrörlig verksamhetsutveckling. Men nytt i att jag i högre grad införlivar kunskap och erfarenhet från Lean produktutveckling tillsammans med de agila ramverken, och med det följer bl.a. nya utbildningar i vår.

Sajten är en smula .. sparsmakad .. nu i början. En god vän sa snällt att den var "affärsmässig" (med en smiley) Men eftersom jag är en stark anhängare av iterativt arbete så är det ju inte mer än rätt att även arbeta iterativt med sin webbplats, eller hur?